Algorytmy, chociaż niektórym wydają się groźne, tak naprawdę są narzędziem matematycznym służącym do ułatwienia sobie różnych czynności. Z tego też powodu nie są wcale świeżym rozwiązaniem XXI wieku – pierwsze algorytmy pojawiły się jeszcze przed powstaniem pierwszych komputerów. Obecnie jednak algorytmy faktycznie mocno zakorzeniły się w środowisku internetowym.

ZASTOSOWANIE

pozycjonowanieObecnie algorytmy stanowią niezbędny element wyszukiwarek internetowych. Kusząc się o definicję, można powiedzieć, że są zbiorem zasad, jakimi kierują się dane wyszukiwarki w wyświetlaniu kolejności wyników wyszukiwania. Algorytmy wyszukiwarek internetowych mają na celu uporządkowanie kolejności wyświetlania stron tak, by na samym początku znalazły się te najbardziej wartościowe i bliskie znaczenia wpisywanego hasła.

Algorytmy te są bardzo ważne dla SEO i pozycjonowania. Opierają się na trzech czynnikach:
– grupowaniu (automatycznym łączeniu wyników w przeszukiwalne kategorie),
– tezaurusie (używaniu synonimów),
– stop-wordsie (ignorowaniu słów, których użycie jest powszechne, jak w przypadku zaimków oraz spójników).

ALGORYTM GOOGLE

Za najpopularniejszy algorytm uchodzi algorytm wyszukiwarki Google, nad którym wciąż pracują specjaliści i który ulega stałym modyfikacjom.
Nie jest on powszechnie znany, jednak z pewnością bierze pod uwagę liczbę linków, które prowadzą do danej strony (im więcej wartościowych linków odnosi się do danej witryny, tym bardziej jej wartość w oczach algorytmu wzrasta), jej treść (powinna być unikalna, zgodna z kluczami), a także czas istnienia domeny (im dłużej domena funkcjonuje, tym wyżej się upozycjonuje).

Kosultacje - Anhor Wrocław

Dodaj Komentarz